servis bazar půjčovna

Oleje a maziva Počet produktů: 76

Pokud chcete kvalitní oleje, maziva nebo provozní kapaliny, jste určitě na pravém místě. Nabízíme plně syntetické oleje pro různé typy motorů a strojů, které splní i ty nejvyšší nároky.

Podkategorie

Aditiva do benzínu

Aditiva do benzínu, proč je potřebujeme, kolik stojí a co vůbec dělají. Aditiva jsou důležitou částí benzínu, ovšem málokterý benzín je má. U Českých benzínek platí, že benzín je pouze v základní jakosti bez aditiv a tak můžeme počítat s rychlím zakarbováním ventilů motoru a dalších součástek, které mají vliv na životnost motoru, spotřebu paliva a správný chod motoru.

V Česká republice dělal magazín Svět Motoru test paliv a aditiv při kterém chtěli testovat benzíny, jak moc jsou kvalitní. Hlavně se tedy jednalo o prémiové paliva jako Shell V-Power nebo Benzina Verva. S testem nakonec souhlasil pouze Shell, kde si mohli chemici vzít vzorek z kterékoliv benzinky v ČR, otestovat a uveřejnit. Výsledek byl že u paliv Shell V-Power je opravdu přidáváno aditivum a motor díky tomu lépe funguje, startuje, je tišší a nedělají se velké usazeniny karbonu na dílech uvnitř motoru. Tento benzín je ovšem o několik korun na jednom litru dražší a ne všude po ČR je k dostání. Řešení je pak používat aditivum pro benzíny, se kterým budete mít 100 % jistotu toho nejlepšího paliva pro svoji motorku. Je opravdu dokázané, že při přilití aditiv do benzínu snížíte tvoření karbonu na ventilech a dalších důležitých dílech, snížíte spotřebu a ne málo. Motor motorky bude tišší a bude mít příjemnější chod. Také Vám motorka půjde rychleji vytočit do maximálních otáček a palivo s aditivem Vám bude čistit celou palivovou cestu až do válce.

Aditiva do benzínu můžete použít jak u motorek s karburátory, tak i u motorek se vstřikováním. Vše bude po ježdění s aditivy čistější a lépe fungující. Obzvláště se doporučuje používat aditiva do benzínu v zimě, kdy motorka déle stojí. Díky aditivu, se Vám nezalepí třeba čerpadlo a motorka půjde snadno na jaře nastartovat.

Brzdová kapalina

Brzdová kapalina je důležitou součástí brzdového systému, stejně jako brzdové destičky. Časem však brzdová kapalina absorbuje vodu, což zvyšuje nebezpečí vzniku bublin a akutní selhání brzd. Z tohoto důvodu by se měla brzdová kapalina měnit každé 2 až 3 roky. Pro každý motocykl je jiná brzdová kapalina. Nejpoužívanější je brzdová kapalina DOT 3&4. Jinak je ještě brzdová kapalina DOT 5.1 a silikonová DOT 5, kterou používají motorky Harley Davidson. Pro závodní účely je pak speciální brzdová kapalina s posunutým bodem varu na 325 °C, která se používá zejména pro keramické a karbonové brzdy, ale dá se využít i pro kovové brzdy. Ideální je pak při ježdění na okruhu, kde zvládá i silné brždění a tím zatížení. Brzdová kapalina se používá i jako spojková kapalina. Když nevíte kterou variant brzdové kapaliny použít, tak se podívejte na víčko nádobky brzdové kapaliny, kde by mělo být vyznačeno, kterou brzdovou kapalinu máte použít. Pří výměně brzdové kapaliny si dejte pozor například na potřísnění oblečení, kůže, ale i motorky. Brzdovou vodu lze jednoduše omýt použitím proudu čisté vody bez žádného saponátu. Níže postup pro výměnu brzdové kapaliny.

Jak vyměnit brzdovou kapalinu:
- Otevřete nádobku brzdové kapaliny, ať můžete dolívat novou
- Připravte si hadičku a nádobku pro sběr staré brzdové kapaliny
- Hadičku jedním koncem nasuňte na ventilek brzdového třmenu a druhý konec hadičky musí mířit do nádobky pro starou brzdovou kapalinu
- Namačkejte brzdou páky a držte stlačenou, zároveň povolte cca o jedno otočení ventilek na brzdovém třmenu (stále držte páku brzdy, která musí padnou do úplného vymáčknutí – nesmíte ji pustit dokud nebudete mít utažený ventilek na třmenu aby jste nenasáli vzduch do brzdové soustavy)
- Kontrolujte množství nové brzdové kapaliny v expanzní nádobce, aby nádobka nebyla na suchu a nenasáli jste vzduch do brzdového okruhu – stále dolívejte do rysky maximum
- Opakujte namačkání brzdového pedálu a odvzdušnění ventilkem na třmenu, dokud z ventilku nebude vytékat čistá nová brzdová kapalina
- Po výměně brzdové kapaliny zkontrolujte dostatečnou tvrdost páky brzdy a množství nové brzdové kapaliny v nádobce brzdy
- Dejte nové šroubky do víčka brzdové kapaliny, jestli je brzdová kapalina v nádobce ze slitin hliníků a železa
- Vše opláchněte proudem čisté vody
- Máte hotovo a můžete vyrazit

Čištění řetězu
Kdo jezdí na motorce, tak se o ní musí i starat! Stejně tak, jako mazání řetězu motorky je důležité i jeho čištění, které je potřeba provádět pravidelně. Čištění řetězu je potřeba provádět v intervalech 500 až 1000 km, kde nejvíce záleží na podmínkách v kterých na motorce jezdíte. Záleží jestli jedete za sucha nebo mokra, po asfaltě, prašné cestě nebo dokonce v blatě. Po delší cestě v mokru (více jak 100 km) je potřeba řetěz vyčistit a namazat. To stejné platí pro prašnou cestu a blato. V případě, že nebudete řetěz čistit před mazáním, je celá práce na nic a vyplítváte jen mazání.

U mazaní řetězu motorky je potřeba aby se dostalo mazání až k pryžovým částem řetězu, kde když máte řetěz špinavý, mazivo nezateče a nedojde k promazání. Obecně platí, že při čištění řetězu motorky nemáte šetřit s čistícím prostředkem, který lze snadno zachytit do nádoby, přefiltrovat a znova použít. Jedna láhev čističe řetězu na motorku Vám pak může vystačit i na 12 až 15 použití, co když rozpočítáte na cenu za čistící roztok není moc. Určitě je to několikanásobně méně než kupovat nový řetěz. Na čištění řetězu se nesmí používat kapaliny jako jsou benzín, líh, petrolej, nafta a podobně. Všechny tyto složky obsahují chemické složky, které rozpouštějí pryžové části řetězu na motorku. Pro čištění řetězu jsou vyráběné přímo čističe od firme Motul (Chain clean na eshopu pod kódem 102980) nebo S100 (Kettenreiniger na eshopu pod kódem 10004153), které opravdu snadno rozpustí nečistoty a jsou šetrné k Vašemu řetězu motorky. Na čištění je pak dobré používat kartáč s kterým jde práce snadněji a hlavně svími štětinami se dostane do vnitřku řetězu (na eshopu pod kódem 10038265). Při použití kartáče je potřeba pod řetěz motorky dát nádobu (třeba plech na pečení) do kterého Vám bude zkapávat použitá čistící kapalina, kterou můžete přefiltrovat a znova požít. Druhá možnost čištění řetězu je pomocí čističky řetězu Kettenmax (na eshopu pod kódem 10003114). U čističky máté nádobu z které Vám do čističky natéká kapalný čistič řetězu. Z čističky pak vede hadička, kterou použitý čistič vytéká do připravené nádoby a po přefiltrování jej můžete znova použít.
Chladící kapalina

Chladící kapalina na motorku poskytují okamžitou ochranu před mrazem až do teploty - 37°C a je tedy vhodný pro celoroční využití. Tyto speciální vlastnosti udrží celý chladící systém v čistotě a zajistí trvalou a účinnou ochranu proti korozi a usazeninám. Pro motorky je potřeba používat chladící kapalinu žluté barvy a to z důvodu hustoty kapaliny. Žlutá je nejvíce řídká a nejlépe protéká malými kanálky motoru motocyklu pro chlazení. Motorkovou chladící kapalinu můžete rovněž využít i pro čtyřkolky, která má stejné kanálky pro chlazení motoru. Rozpětí bodu varu a zamrznutí je od -37 °C do 135 °C. Většina jezdců, hlavně nových motorkářů, kteří si zrovna koupily motorku a ještě hodně zkoumají, co vlastně mají se leknou když na budíku motorky vidí teplotu přes 100 °C. Tato teplota není nic špatného, a spíše naopak je to provozní teplota po zahřátí chladící kapaliny. Ventilátor chladiče motorky pak spíná ve 105 až 107 °C podle výrobce motocyklu. Do chladící okruhu motorky by se neměla kapalina chladící kapalina ředit, ale lít čistý koncentrát pro zachování hlavně bodu varu. Do chladící okruhu pak hlavně nesmíte dávat kohoutkovou vodu, ani vodu na pití. Při použití téo vody vám začne vznikat vodní kámen v chladícím okruhu, což může mít fatální následky pro Váš motor. Nejčastěji dojde k zabránění otevírání a zavíraní termostatu, kde se Vám nepustí voda do velkého chladícího okruhu a motor se Vám neuchladí. Chladící kapalinu je možno ředit pouze destilovanou vodou, která nezapříčiní vznik vodního kamene a usazenin v chladícím okruhu, ale naředí chladící kapalinu, které se sníží bod varu, který je u motorky důležitý.

na stránku
Turistické mazání řetězu pro běžné ježdění s příměsí rozpouštědel a teflonu pro dokonalé zatečení...
339 Kč
Skladem
Čisticí a leštící pasta na hliník Aluminium Polish od Autosol. Čistí do vysokého lesku, odstraňuje...
219 Kč
Skladem
Motul Motocool Expert je celoroční chladící kapalina s účiností od -37°C do +135°C. Nejlepší je...
279 Kč
skladem
Castrol Power 1 4T 10W-40 je prvotřídní motorový olej speciálně vyvinutý pro nejnovější generaci...
299 Kč
skladem
Univerzální leštěnka Metal Polish Autosol nejen odstraňuje špínu a rez, ale také výborně leští a...
159 Kč
Skladem
Minerální olej Motul 3000 20W50 speciálně obohacený vysokotlakými aditivy. Kompatibilní s...
239 Kč
skladem
Plně syntetický vysoce výkonný motorový olej pro 4T sportovní motocykly. Optimalizováno pro spojky...
329 Kč
skladem
Převodový olej Formula+Transmission testovaný s certifikací od Harley-Davidson Motor Company.
539 Kč
skladem
Castrol Power 1 Racing 4T 5W-40 je syntetický olej pro čtyřdobé motory moderních vysoce výkonných...
369 Kč
skladem
Nejpoužívanější polosyntetický olej Motul 5100 Ester 10W40 pro všechny čtyřtaktní motocykly se...
279 Kč
Skladem
Vysoce výkonný olej Motul Ester 10W60 pro čtyřdobé motocyklové motory , 100% Syntetický, Esterový...
359 Kč
skladem
Zásaditý a plně biologicky odbouratelný čisticí prostředek nejen na jízdní kola, motocykly a jiná...
329 Kč
skladem
Polosyntetický olej Motul Scooter Expert 4T 10W40 do motorů čtyřtaktních skůtrů.
279 Kč
Skladem
Pasta na čištění eloxovaného hliníku a eloxovaných povrchů Anodized Aluminium Polish. Nepoškrábe,...
199 Kč
Skladem
Castrol Power 1 4T 20W-50 s formulací „Power Protection Formula“ je speciálně navržen pro...
229 Kč
skladem
Syntetický olej Motul Scooter Power 5W40 do motorů čtyřtaktních skůtrů.
449 Kč
Skladem
Nejkvalitnější bílé mazání na řetěz motorky s příměsí teflonu pro všechny druhy řetězů včetně...
389 Kč
Skladem
100% syntetické čtyřtaktní mazivo Motul 7100 4T 5W40 vyvinuté na bázi esterů, které splňuje...
399 Kč
skladem
Plně syntetický vysoce výkonný motorový olej pro 4T sportovní motocykly. Optimalizováno pro spojky...
549 Kč
skladem
Plně syntetický vysoce výkonný motorový olej 10W60 JASO MA2 pro 4T sportovní motocykly.
499 Kč
skladem
Modrá nemrznoucí kapalina na bázi etylen-glykolu připravená k použití - 1l.
339 Kč
skladem
Olej Motul 7100 Ester 4T 15W50 zaručuje protioděrové vlastnosti a zlepšení ochrany převodovky i...
399 Kč
skladem
Motul 7100 20W50 4T je 100% syntetické mazivo na bázi esterů. 
419 Kč
skladem
Plně syntetická brzdová kapalina Motul  DOT 3&4 s bodem varu v 245 °C pro hydraulické brzdové...
189 Kč
skladem
Účinná čistící a leštící pasta určena na nerez. Čistí a leští do vysokého lesku bez poškrábaní....
265 Kč
skladem
Sleva
Sada od Motul na čištění a mazání řetězu za zvýhodněnou cenu a zabaleno jako dárkové balení v...
589 Kč 890 Kč -34 %
skladem
Poloyntetický olej Motul 5100 Ester 10W50 pro čtyřtaktní motory moderních motocyklů, doporučovaný...
299 Kč
Skladem
Plně syntetický olej Motul Scooter Power Ester 2T určený pro motory vysokootáčkových dvoutaktních...
399 Kč
Skladem
Aditivum do benzínu pro vyčištění palivové cesty, karburátorů, vstřikovačů a čerpadel. Aditivum...
119 Kč
skladem
Vysoce výkonný olej Motul 7100 Ester 10W50 pro čtyřdobé motocyklové motory , 100% Syntetický,...
399 Kč
skladem
Zobrazují se 1 – 30 z 76 položek