servis bazar

Pro motorkáře Počet produktů: 764

Vybavení pro motorkáře od A - do Z, nebo komplexně řečeno oblečení na motorku od hlavy až k patě. Jsou pro Vás nachystány novinky, výprodeje, akce a mnoho dalších zajímavostí. 

Podkategorie

Boty

Boty na motorku jsou nezbytné pro všechny motorkáře, kde ve výstroji motorkáře hrají opravdu podstatnou roli. Měly by mít robustní podešev, zesílenou špičku, hlavně chránič kotníku, výztuže řadící plochy a měly by být, co nejméně promokavé nebo nejlépe nepromokavé. Při výběru bot na motorku je důležité si ujasnit na co boty budete používat a co o nich očekáváte. Je nesmysl kupovat si boty na motorku sportovní se slajdrem na špičce a plastovým kloubem v kotníku aby jste v nich jezdily na dovolenou a chtěly třeba i chodit.

Boty na motorku se dají rozdělit do čtyřech skupin a každá skupina bot se bude zásadně lišit navzájem od sebe.

Sportovní boty
na motorku musí být naprosto pevné, oplastované, vysoké zhruba k lýtku, se silným kloubem v kotníku a se slajdrem na špičce. (OBRÁZEK) U sportovních bot se počítá s tím, že v nich odjede pár kol na okruhu a sundáte je aby si noha ulevila. V případě pádu na okruhu ovšem tyto boty Vám nejvíce pomůžou a zachrání Vám nohu. Při zkoušení velikosti u sportovních bot na motorku dbejte na to aby boty byly až nepříjemně těsné. Nesmí tlačit na palec ze předu ale do stran chodidla mohou a přes nárt plus v kotníku musí být sportovní boty na motorku úplně na těsno.

Druhá skupina bot na motorku, jsou boty cestovní. (OBRÁZEK) Cestovní boty na motorku jsou na první pohled jiné než sportovní, na choppera nebo endurové. Cestovní boty nemají sportovní slajdry a na přední části a nemají plastové klouby v kotníku. Boty pak mohou být nízké, zhruba jen na kotník, což je super pro lidi s velkým nártem a nebo vysoké. Stále ovšem platí, že čím vyšší bota, tím je bezpečnější a čím větší vodní sloupec a lepší membrána v botách je, tím jsou boty lepší. Při výběru velikosti u cestovních bot na motorku musíme myslet na to, že ty boty budete mít na sobě celý den a třeba i týden v kuse. Boty musí mít výztuhy v oblasti kotníku, zesílenou špici a nejlépe našité zesílení pro řadičku. Cestovní boty z pravidla bývají kožené a s membránou, která zajišťuje odvětrání potu ve formě páry z boty ven a naopak nepustí vodu do vnitřku boty. Jedna z těch kvalitních membrán je pak Hypora, kterou používají značky jako Modeka, Probiker, Highway a další v naší nabídce. Když si nasadíte boty, tak Vás smí táhnou do stran, kde se bota ještě určitě "rozšlápne" a bude to dobré. Pak musí být pevná v kotníku a v nártu. Kožená bota má výhodu v tom, že kůže se Vám přizpůsobí a tam kde bude potřeba aby povolila tak povolí, ale kde ne, tak zůstane stále stejná a pevná. O kožené boty na motorku je pak potřeba se starat a pravidelně je mazat balzámem s impregnací.

Třetí skupina bot, jsou boty na chopper. Boty na choppera poznáme lehce a každý si je určitě i pamatujeme ze starých westernů. Botám na choppera se přezdívá i koně. (OBRÁZEK) Z pravidla kožené boty a to nízké a nebo vysoké. Pozor u silnějších postav, bývá většinou problém, že máte větší nárt a pak vysoké boty na choppera nejde obout. Pro takové motorkáře jsou pak spíše nízké boty (koně). Při volbě velikosti u bot na choppera pak platí v podstatě to samé jako u bot na cestovní motorku. Do šířky se rozšlápnou, na délku se nenatáhnou a když jsou nové, tak musí být těsné. U bot na choppera (koní) většinou nebývají kotníkové chrániče.

Poslední varianta bot na motorku jsou boty na enduro nebo také na motocross. (OBRÁZEK) Boty na enduro a motocross musí být opravdu pevné, vysoké a s co nejvíce chrániči. Při volbě bot je dobré se podívat jaké máte stupačky na motorce, jestli s ostrými hroty a nebo s gumou. (OBRÁZEK) V případě, že máte stupačky na motorce s ostrými hroty, tak potřebujete boty spíše té největší kvality, kde musí mít pevnou podrážku a opravdu v nich vydržíte maximálně ten závod nebo odpolední ježdění na trati a po lese. Pevnou podrážku a třeba i vyztuženou musíte mít pro to, že by jste boty hned zničili při použití na stupačkách s hroty, když to tam zesílení nebude. Jestli máte na motorce stupačky s gumou, tak můžete mít spíše endurové boty, které se velikostně a robustností tváří jako motokrosové, ale jsou vyrobené většinou z kůže, mají z pravidla membránu díky čemu se v nich dá vydržet i celý den a mají pohodlnou měkkou podrážku. V takových botách pak můžete i něco nachodit bez vzniku mozolů, puchejřů a plísní. Je dobré když endurové boty mají přezky na stažení jako u motocrossu, aby byla noha v botě opravdu pevná a bez možnosti pohybu. V případě, že se opět jedná o kožené boty, tak je potřeba se o boty starat a mazat je balzámem a to nejlépe i s kombinací impregnace. (OBRÁZEK)

Přilby

Pokud hledáte přilbu na motorku, u nás si přijdete jistě na své. V první řadě je potřeba vědět na jaký styl helmu potřebujete. Je obrovský rozdíl v helmách na enduro, cross, sport a okruh, skútr a nebo turistické. Jsou i různé kombinace helem, kde se spojují styly sportovní a turistické, kde helmě vypadá opravdu fantasticky, je tichá, lehká a má spousty funkcí.

Ptáte se, na co se zaměřit při výběru helmy. Tak to je určitě několik kritérií, které nesmíme opomíjet, kde výběr helmy není jen o správné velikosti. První opravdu nejdůležitější faktor je vědět na co helmu mám a v jakých podmínkách budu jezdit. Níže si ještě určitě ukážeme jaké druhy přileb máme, na co se používají a co musí umět a splňovat. Druhý faktor je velikost, nová helma musí být opravdu až nepříjemně těsná. Většinou každý kdo si kupuje novou helmu a prodejce mu nasadí nějakou o které si myslíte, že je malá a Vy si myslíte, že Vám ji prodejce chce jen vnutit, tak se pravděpodobně mýlíte. Nová helma musí být tak těsná v oblastí tváří, že když by jste měli v puse žvýkačku a chtěli ji žvýkat, tak se kousnete do tváří. Polstrování helmy nesmí pak tlačit do spánků, ale po celém obvodu hlavy aj na vršku musí být opravdu přilba těsná. Další ověřená metoda, kde poznáte jestli Vám helma sedí dobře po obvodě hlavy je testování vlastním prstem. Helma bude těsná jen pár dní používání a jak se do ní zpotíte, tak polstry povolí neboli se vymáčknou a helma Vám bude na akorát. Zkuste strčit svůj prst mezi polstrování (vystýlku) na čele a čelo. Prst tam nesmí jít snadno, jen tak že musíte opravdu silně tlačit. A poslední ukazatel správné velikosti přilby je sluneční clonka, ovšem v případě, že je jí přilba vybavena. Po vyklopení sluneční clonky musí kulatý výkroj kopírovat špičku vašeho nosu a Vy se musíte dívat přes sluneční clonu a ne třeba jen z půlky a nebo úplně pod ní.

Když už víme, jak vybrat správnou velikost přilby, tak můžeme probrat, co helma má umět a čím být nejlépe vybavená. V dnešní době se do helem zabudovává kde co včetně elektronického zpětného zrcátka s kamerou vzadu a přenosem na plexi vepředu. U téhle helmy Vám nepovím, jak funguje a jestli je dobrá, ale minimálně nápad je to zajímavý. Dnes spíše takový základ je již zmiňovaná sluneční clona, která bývá integrované do helem, kde sice přidává na váze helmy cca 150 g, ale ušetří Vám náklady za druhé plexi, ušetří Vám místo na druhé plexi a ušetří i samotnou helmu. Pač když jste furt dokola přehazovali plexi štíty, jak to ještě nedávno bylo, tak se štít a nebo zámky na helmy kde byl štít zasazen rozbil. Sluneční clony pak nejsou jen kouřové, ale některé nové typy helem třeba od LS2 Valiant už má štít modrý, který má zaostřující vlastnosti. Zajímavé jsou i interiéry helem, které jsou vytahovatelné a pratelné. Polstry se u některých helem vyrábí z mikrovlákna, kde dokáží absorbovat pot a zároveň při pocení vytvářet pocit chladu. Když se podíváte na helmy zejména od značky LS2, tak jsou přizpůsobené pro použití dioptrických brýlí do helmy, kde nožičky brýlí snadno prostrčíte do helmy bez poškození nožiček, helmy a nebo hlavy. Helma má z výroby totiž speciální kanálky pro nožičky brýlí. Pod polstrování přilby by pak na levé ale i pravé straně měla být příprava pro komunikátory. To v praxi znamená vykroužená prohlubeň v místech uší, kam vlepíte sluchátka komunikátorů a nebudou Vás tlačit do uší. Plexi u helmy dnes bývá čiré a je dobré si čiré i nechat, furt přes něj uvidíte nejlépe a nepříjemné slunce je vyřešené sluneční clonou v přilbě, která už je dnes samozřejmostí. U plexi štítu helmy je dobré si pohlídat aby bylo z výroby opatřeno pinlocky, což jsou malé kulaté zámečky do kterých ze vnitřku štítu vložíte tenkou pinlockovou folii s kterou uděláte z plexi štítu helmy dvojité, díky čemu se Vám nebude mlžit za žádných podmínek. Poslední důležitý prvek přilby je bradový deflektor ze spodu helmy pod bradou. Ten je důležitý z důvodu zastavení proudění nechtěného větru do vnitřku helmy. Ten pak způsobuje nepříjemné pískání, foukání do uší a očí v helmě a jiné nepříjemné vjemy.

Materiály helem aneb co je nejbezpečnější, nejlehčí a nejlevnější. Jako příklad materiálu přileb si můžeme vzít značku LS2, která je u nás i nejprodávanější. Vesměs nejčastěji se používá vstřikování vysoce kvalitních plastů pod velkým tlakem do formy, kde je pak helma označena ABS. V dnešní době je tato plastová helma, co do bezpečnosti stejně kvalitní jako například karbonová, ale levnější. Druhý materiál, který LS2 používá od roku 2015 a má ho za patentovány je KPA (Kinetic Polymer Alloy). Tento materiál je pevný, odolný proti průrazu a schopný vstřebat velké množství kinetické energie. Třetí materiál, který je cenově už dražší a to díky materiálu, ale i výrobě je skelné vlákno (HPFC - High Performance Fiberglass Composite). Helmy LS2 vyráběné ze skelného vlákna jsou velmi lehké a to mnohdy až o třetinu váhy oprati ABS a KPA materiálu. Jsou odolné proti deformaci a dokáží absorbovat velké rány. Přilby vyráběné z laminátu od LS2 jsou pak vyráběné ručně, kde do kovových forem je ručně skládán laminát, tak aby překrytí jednotlivých vrstev bylo co nejdokonalejší. Poslední používaný materiál je karbon (HPFC - High Performance Fiberglass Composite). Mít helmu z karbonu znamená mít to nejlepší co na trhu je. Helma z karbonu je nejbezpečnější, nejlehčí, nejpevnější a také nejdražší. Karbonové helmy se používají hlavně při ježdění na sportovních motorkách a po okruhu. Značka LS2 ovšem na sezónu 2018 přidala do nabídky helmu karbonovou, ale otevírací (model FF313 Vortex).

Nyní se podíváme jaké typy helem máme a na co se dají použít.

První kategorie přileb na motorku jsou helmy integrální, které byly a nejspíše i vždy budou nejbezpečnější. Integrální přilby jsou vhodné pro jezdce na silničních motorkách, sportovních ale i turistických. Samozřejmě díky své bezpečnosti se používají i na skútry a malé motocykly. Výhodou integrální přilby je také nejnižší hlučnost ze všech a zároveň nejvyšší bezpečí.

Druhá kategorie jsou výklopné přilby nebo-li „klapačky“. Výklopné helmy jsou vhodné pro cestování nebo jízdu na čtyřkolkách, kde mají vyklápěcí přední část helmy a to do místa nad helmu a nebo dokonce úplně dozadu (jakoby za helmu). Díky vyklopení přední části helmy nemáte klaustrofobické úzkostí, získáte větší periferní přehled a hlavně dýcháte a větráte. Výklopná helma se i snadno nasazuje (samozřejmě když je vyklopená) a dají se do ní vložit dioptrické brýle.

Třetí varianta helem jsou motokrosové přilby. Z názvu by si mohl každý myslet, že motokrosová přilba bude jen na motokros, ale není tomu tak. Helma se dá použít i na enduro, super moto a nebo třeba čtyřkolku. U motokrosových přileb, je důležitá váha, bezpečnost a odvětrávání. Váha je daná materiálem přilby, kde nejlepší je karbon, pak skelné vlákno, jako další patentová technologie LS2 s názvem KPA a na posledním místě ABS. Pozor u materiálu, i když je třeba ABS na posledním místě, tak pouze ve váze, ale co se týká bezpečnosti, tak na helmu jsou kladené stejné bezpečnostní nároky jako na karbonovou helmu a ty i splňuje. Odvětrání helem je pak řešeno nádechy vzduchu a větracími kanálky pod polstrováním helmy, které je vyjímatelné a pratelné.

Předposlední a čtvrtá varianta helem je skútrové přilby. Jak už je z názvu jasné, jsou to helmy na skútr, tedy otevřené, vzdušné a velmi pohodlné. Skútrové helmy nemusí být těsné, jak je to u jiných typů helem, spíše mají být od prvního okamžiku pohodlné. Skútrová helma by měla mít aspoň sluneční clonu a nejlépe velké plexi až po bradu. Značka LS2 pak došla ve vývoji skútrových helem, tak daleko, že má na plexi štítu speciální odvětrávání aby se plexi nemlžilo. Polstrování pak u skútrových helem značky LS2 je vyjímatelné a pratelné.

Poslední kategorie jsou dětské přilby, u kterých je velmi často podceňovaná velikost a helmu kupujete záměrně vetší, s tím, že dítě rychle roste a helmu má jen na krátkou dobu. To sice ano, ale hlavu máme jen jednu. Dětské helmy musí splňovat stejné bezpečnostní požadavky jako helmy pro dospěláky, jen jsou skořepinově menší. Je také normální použít dětskou přilbu jako dámskou přilbu. Když má paní drobnější postavu, tak klidně může mít tuto „dětskou“ přilbu. Dětské přilby mají stejně jako dospělácké vyjímatelné polstrovaní, výměnné plexi, deflektor proti foukání od brady a podobné vymoženosti.

Praní interiéru přilby je v dnešní době už normální věc. Je samozřejmé, že nesmíte použít prací prášek a nebo aviváž, která by Vám postery nenávratně zničila. Tak že na třicítku, ždímání na 500 otáček a prací cyklus na sportovní oblečení, třeba jak do posilovny.

na stránku
Sleva
Přetahovací šátek přes hlavu na motorku lebka je univerzální a sedí úplně každému. Navíc tato...
99 Kč 199 Kč -50 %
Skladem
Nevíte čím potěšíte kamaráda, přítele či přítelkyni?
5 000 Kč
Skladem
Nevíte čím potěšíte kamaráda, přítele či přítelkyni?
2 000 Kč
Skladem
Nevíte čím potěšíte kamaráda, přítele či přítelkyni?
500 Kč
Skladem
Nevíte čím potěšíte kamaráda, přítele či přítelkyni?
1 000 Kč
Skladem
Sleva
Přetahovací šátek pro motorkáře ochrání Váš obličej před chladem a nečistotami ze silnice.
99 Kč 199 Kč -50 %
Skladem
Bavlněná kukla pro motorkáře od Louis s plochými švy, díky čemu netlačí sešití v helmě.
99 Kč
Skladem
Sleva
Řetízek s přivěškem na krk route 66 a motorka.
119 Kč 199 Kč -40 %
skladem
Neoprenová maska na obličej pro motorkáře lebka funguje jako filtr nečistot ze silnice při jízdě a...
299 Kč
skladem
Sleva
Pohodlný šátek s motivem fousáče do otevřených přileb pro motorkáře.
199 Kč 299 Kč -33 %
skladem
Rukavice Modeka Sahara Traveller jsou sportovní rukavice z Anilinové dobytčí kůže. 
1 140 Kč
Skladem
přidat do košíku
Přetahovací šátek přes hlavu třeba na motorku funguje jako super ochrana na léto ale i zimu.
199 Kč
skladem
Stylový přívěšek na klíče Cafe racer přilba s malováním hvězdy a pruhu přes střed helmy.
159 Kč
skladem
Motolékárnička s logem našeho obchodu Mtt Brno je dobrým pomocníkem a nesmí chybět žádnému...
110 Kč
Skladem
Stylová kšiltovka na hlavu pro motorkáře Motors Racing Team s modrým kšiltem a červenou čepicí.
299 Kč
skladem
Kulatý a kovový přívěsek na klíče s obrázkem motorky - choppera.
89 Kč
skladem
Boty na motorku Probiker Active jsou kvalitní a cenově dostupné turistické boty od Louis, které...
1 399 Kč
Skladem
Rukavice Modeka Sportie jsou sportovní rukavice vyrobené z měkké dobytčí kůže. 
1 340 Kč
Skladem
Sleva
Řešení pro motorkáře domů nebo do garáže. Na věšák se vejdou dvě helmy, dvoje rukavice a dvě...
1 299 Kč 1 490 Kč -13 %
skladem
Nákoleníky Shield chrání Vaše kolena před větrem a bolestí kloubů.
279 Kč
skladem
Šátek na motorku West Coast Choppers je univerzální a sedí úplně každému.
199 Kč
skladem
Stylový přívěšek na klíče Cafe racer přilba s malováním hvězdy a pruhu přes střed helmy.
159 Kč
skladem
Stylový přívěšek na klíče Cafe racer přilba s malováním hvězdy a pruhu přes střed helmy.
159 Kč
skladem
Sleva
Přetahovací šátek na obličej Harley Davidson Wheel je jeden z nejprodávanějších šátku pro motorkáře.
199 Kč 299 Kč -33 %
skladem
Ledvinový pás značky Shield, pro ochranu Vaší spodní části zad při jízdě na motorce!
199 Kč
skladem
Stylový přívěšek na klíče Cafe racer přilba s malováním hvězdy a pruhu přes střed helmy.
159 Kč
skladem
Gumový přívěšek na klíče s obrázkem maskota The Doctor Valentino Rossi.
199 Kč
skladem
Sleva
Helma na hlavu nebo-li kokoska od Louis 80 v matné barvě je suprová záležitost pro horké dny na...
499 Kč 549 Kč -9 %
Skladem
Přetahovací šátek pro motorkáře Deutsche Schule pro vyznavače Německého stylu nebo například...
199 Kč
skladem
Bavlněná modrá kšiltovka Motors Racing Team s červeným kšiltem pro motorkáře.
299 Kč
skladem
Zobrazují se 1 – 30 z 764 položek