Žádné produkty
Ceny jsou s DPH
Můžete vybrat další produkty, nebo pokračovat k objednacímu formuláři, kde je možné vybrat způsob dopravy (PPL, Česká pošta nebo osobní odběr).
Boty na motorku jsou nezbytné pro všechny motorkáře, kde ve výstroji motorkáře hrají opravdu podstatnou roli. Měly by mít robustní podešev, zesílenou špičku, hlavně chránič kotníku, výztuže řadící plochy a měly by být, co nejméně promokavé nebo nejlépe nepromokavé. Při výběru bot na motorku je důležité si ujasnit na co boty budete používat a co ...
Boty na motorku jsou nezbytné pro všechny motorkáře, kde ve výstroji motorkáře hrají opravdu podstatnou roli. Měly by mít robustní podešev, zesílenou špičku, hlavně chránič kotníku, výztuže řadící plochy a měly by být, co nejméně promokavé nebo nejlépe nepromokavé. Při výběru bot na motorku je důležité si ujasnit na co boty budete používat a co o nich očekáváte. Je nesmysl kupovat si boty na motorku sportovní se slajdrem na špičce a plastovým kloubem v kotníku aby jste v nich jezdily na dovolenou a chtěly třeba i chodit.
Boty na motorku se dají rozdělit do čtyřech skupin a každá skupina bot se bude zásadně lišit navzájem od sebe.
Sportovní boty na motorku musí být naprosto pevné, oplastované, vysoké zhruba k lýtku, se silným kloubem v kotníku a se slajdrem na špičce. (OBRÁZEK) U sportovních bot se počítá s tím, že v nich odjede pár kol na okruhu a sundáte je aby si noha ulevila. V případě pádu na okruhu ovšem tyto boty Vám nejvíce pomůžou a zachrání Vám nohu. Při zkoušení velikosti u sportovních bot na motorku dbejte na to aby boty byly až nepříjemně těsné. Nesmí tlačit na palec ze předu ale do stran chodidla mohou a přes nárt plus v kotníku musí být sportovní boty na motorku úplně na těsno.
Druhá skupina bot na motorku, jsou boty cestovní. (OBRÁZEK) Cestovní boty na motorku jsou na první pohled jiné než sportovní, na choppera nebo endurové. Cestovní boty nemají sportovní slajdry a na přední části a nemají plastové klouby v kotníku. Boty pak mohou být nízké, zhruba jen na kotník, což je super pro lidi s velkým nártem a nebo vysoké. Stále ovšem platí, že čím vyšší bota, tím je bezpečnější a čím větší vodní sloupec a lepší membrána v botách je, tím jsou boty lepší. Při výběru velikosti u cestovních bot na motorku musíme myslet na to, že ty boty budete mít na sobě celý den a třeba i týden v kuse. Boty musí mít výztuhy v oblasti kotníku, zesílenou špici a nejlépe našité zesílení pro řadičku. Cestovní boty z pravidla bývají kožené a s membránou, která zajišťuje odvětrání potu ve formě páry z boty ven a naopak nepustí vodu do vnitřku boty. Jedna z těch kvalitních membrán je pak Hypora, kterou používají značky jako Modeka, Probiker, Highway a další v naší nabídce. Když si nasadíte boty, tak Vás smí táhnou do stran, kde se bota ještě určitě "rozšlápne" a bude to dobré. Pak musí být pevná v kotníku a v nártu. Kožená bota má výhodu v tom, že kůže se Vám přizpůsobí a tam kde bude potřeba aby povolila tak povolí, ale kde ne, tak zůstane stále stejná a pevná. O kožené boty na motorku je pak potřeba se starat a pravidelně je mazat balzámem s impregnací.
Třetí skupina bot, jsou boty na chopper. Boty na choppera poznáme lehce a každý si je určitě i pamatujeme ze starých westernů. Botám na choppera se přezdívá i koně. (OBRÁZEK) Z pravidla kožené boty a to nízké a nebo vysoké. Pozor u silnějších postav, bývá většinou problém, že máte větší nárt a pak vysoké boty na choppera nejde obout. Pro takové motorkáře jsou pak spíše nízké boty (koně). Při volbě velikosti u bot na choppera pak platí v podstatě to samé jako u bot na cestovní motorku. Do šířky se rozšlápnou, na délku se nenatáhnou a když jsou nové, tak musí být těsné. U bot na choppera (koní) většinou nebývají kotníkové chrániče.
Poslední varianta bot na motorku jsou boty na enduro nebo také na motocross. (OBRÁZEK) Boty na enduro a motocross musí být opravdu pevné, vysoké a s co nejvíce chrániči. Při volbě bot je dobré se podívat jaké máte stupačky na motorce, jestli s ostrými hroty a nebo s gumou. (OBRÁZEK) V případě, že máte stupačky na motorce s ostrými hroty, tak potřebujete boty spíše té největší kvality, kde musí mít pevnou podrážku a opravdu v nich vydržíte maximálně ten závod nebo odpolední ježdění na trati a po lese. Pevnou podrážku a třeba i vyztuženou musíte mít pro to, že by jste boty hned zničili při použití na stupačkách s hroty, když to tam zesílení nebude. Jestli máte na motorce stupačky s gumou, tak můžete mít spíše endurové boty, které se velikostně a robustností tváří jako motokrosové, ale jsou vyrobené většinou z kůže, mají z pravidla membránu díky čemu se v nich dá vydržet i celý den a mají pohodlnou měkkou podrážku. V takových botách pak můžete i něco nachodit bez vzniku mozolů, puchejřů a plísní. Je dobré když endurové boty mají přezky na stažení jako u motocrossu, aby byla noha v botě opravdu pevná a bez možnosti pohybu. V případě, že se opět jedná o kožené boty, tak je potřeba se o boty starat a mazat je balzámem a to nejlépe i s kombinací impregnace. (OBRÁZEK)